![](/media/lib/531/n-papieros-99ba4da4e1fb16a1e178ba962069f96b.jpg)
Nowa ustawa ma uczynić z Nowej Zelandii kraj wolny od tytoniu
14 grudnia 2022, 12:52Parlament Nowej Zelandii przyjął ustawę Smokefree Aotearoa 2025 Action Plan, która ma uczynić Nową Zelandię pierwszym krajem wolnym od tytoniu. Tak zwykle definiuje się państwo, w którym tytoń pali nie więcej niż 5% dorosłej populacji. Ustawa wchodzi w życie w styczniu przyszłego roku.
![](/media/lib/583/n-celtyckimost-599c67a88cf803b2033b31421d40e84d.jpg)
Po dekadach sporów znamy prawdopodobny scenariusz śmierci 20 Celtów w dzisiejszej Szwajcarii
27 czerwca 2024, 10:56Po 60 latach badań i sporów naukowych ukazał się artykuł, opisujący najbardziej prawdopodobny scenariusz losu Celtów, których szczątki znaleziono w 1965 roku podczas prac remontowych kanału Thielle. Odkryto wówczas ruiny celtyckiego mostu oraz szkielety 20 osób. Od tego czasu los tych ludzi był przedmiotem licznych sporów. Teraz grupa archeologów, antropologów, tanatologów, biochemików i genetyków przejrzała dostępne dowody i doszła do wspólnej konkluzji.
![](/media/lib/56/prowadzenie-samochodu-ca5314850b9ddccd2b7df34bfb0b6dad.jpg)
Najlepsi kierowcy zdają dwukrotnie
19 lutego 2010, 11:27Najlepszymi kierowcami nie są, wbrew pozorom, osoby, które zdały egzamin na prawo jazdy za pierwszym razem. Zamówione przez firmę Continental Tires badania pokazały, że najlepiej jeżdżą ci, którzy do egzaminu podchodzili dwukrotnie.
![](/media/lib/61/slate-4be120d45c5ebd33d224dd116ef62cea.jpg)
Nadchodzi "zabójca iPada"?
6 kwietnia 2010, 15:29Rywale Apple'a nie próżnują i nie chcą zostawiać firmie Jobsa całego rynku tabletów. HP pokazało oficjalny film z "zabójcą iPada" - tabletem Slate - w roli głównej. Ostatnio mogliśmy zobaczyć to urządzenie w rękach Steve'a Ballmera podczas prezentacji w Las Vegas.
![](/media/lib/41/nortel-fa2e629426102f376f3a8e276273bb28.jpg)
Patenty Nortela na sprzedaż
17 maja 2010, 16:03The Wall Street Journal donosi, że firma Nortel szuka chętnych do kupna pakietu jej patentów. Sprzedaż ma być utrzymana w niezwykłym sekrecie. Nortel zastrzega bowiem, chętni na kupno będą musieli podpisać zobowiązanie do nieujawniania szczegółów transakcji i nie będą mogli nawet poinformować, że zobowiązanie takie podpisali.
![](/media/lib/31/hamburger-189d229646d1538baa92d3108705bf29.jpg)
Ostrzeżenie burgerowe
9 lipca 2010, 08:34Tajwańscy stomatolodzy zaapelowali do restauracji fast food, by specjalnie oznaczały swoje gigantyczne burgery, przestrzegając klientów przed nadmiernym otwieraniem ust podczas jedzenia. Wiele osób musi się potem konsultować ze swoim dentystą ze względu na problemy związane z bolesnością okolic stawu skroniowo-żuchwowego.
![Romans](/media/lib/68/romans-flirt-4f8b4aa99ef9ed663404e54906097257.jpg)
Zarobki wpływają na wierność
27 sierpnia 2010, 15:32Od czego zależy wierność w małżeństwie? Według badań socjolożki Christin Munsch, niewierności mogą sprzyjać dysproporcje w wysokości wypłat. Jeśli mężczyzna zarabia dużo mniej od swojej partnerki, czuje się niespełniony i skłonny jest do skoku w bok, żeby poprawić swoje samopoczucie.
![](/media/lib/71/chwytak-ac29e432ed4489f3ce302fa78fc5d8b2.jpg)
Uniwersalna "dłoń" dla robotów
27 października 2010, 11:12Specjaliści z Cornell University, University of Chicago oraz firmy iRobot Corp. poinformowali właśnie o stworzeniu uniwersalnego mechanicznego chwytaka. Odeszli oni przy tym od tradycyjnego projektu naśladowania ludzkich dłoni i palców, a do zbudowania chwytaka wykorzystali... lateksowy balon i mieloną kawę.
![](/media/lib/75/red-bull-ab754995b9a06fb763aa3a428bcf3bda.jpg)
Na widok Red Bulla jadą ostrzej
1 lutego 2011, 13:26Logo Red Bulla wpływa na zachowanie ludzi. Biorąc udział w grze komputerowej, osoby prowadzące bolid z charakterystycznym złoto-czerwonym wizerunkiem jechały bardziej agresywnie i podejmowały większe ryzyko. Doskonale wpisuje się to w taktykę marketingową marki, która wydaje się udzielać konsumentom (Journal of Consumer Psychology).
![](/media/lib/64/notatnik-15d967d419bdaa82f1451f875f57f45b.jpg)
Na dwoje babka z podpisem wróżyła
18 marca 2011, 17:57Podpisanie się własnym nazwiskiem przed wejściem do sklepu nasila poczucie tożsamości i zwiększa zaangażowanie, a więc prawdopodobieństwo zakupu u ludzi, którzy identyfikują się z kategorią oferowanych tu produktów. Jeśli ktoś jednak się z nimi nie identyfikuje, podpis doprowadzi do dalszego spadku zainteresowania i motywacji.